Den Antitumor Effekt av Omega 3 fiskolja tillskott på prostatacancer
Prostatacancer är en mycket verklig hälsofara för män. Om sexton procent av alla män i USA kommer att påverkas av prostatacancer under sitt liv, är att en man ut ur varje sex. Av dem som drabbats av cancer i prostatan cirka sjutton procent kommer att dö av denna sjukdom, är att en av varje trettio fem män i USA.
Vetenskapliga studier har visat att män som konsumerar fisk eller använda fisk tillägg olja kan minska dessa procentsatser och förbättra sin hälsa Outlook. De kan minska risken för prostatacancer och där prostatacancer diagnostiseras de kan minska tillväxten av tumörer och förlänga deras livslängd genom att äta fisk regelbundet eller med hjälp av Omega 3-rik fiskolja tillskott. En minskning av förekomsten av prostatacancer och metastaserande prostatacancer var förenat med att äta mer fisk eller med hjälp av kosttillskott fiskolja.
Den potentiella incidensen av prostatacancer är relaterad till flera faktorer, inklusive:
- Ålder - Cancer i prostata uppträder i allmänhet hos män över sextio år.
- Män som har ärvt en variant av genen COX-2 som gör dem mer benägna att kontakta prostatacancer
- Fetma - Övervikt är en klar faktor som påverkar förekomsten av prostatacancer
- African American är mer benägna att kontraktet prostatacancer än andra grupper
I studien anges till över 47 tusen män studeras. Med hjälp av ett validerat frågeformulär mat frekvens sina kostvanor studerades. I studien följdes sedan upp med ytterligare tolv år. Under denna tid ungefär fem procent av männen hade fått diagnosen prostatacancer. Över tjugo fyra procent av dessa fall har framskriden cancer i prostata, inklusive elva procent som hade metastaserande prostatacancer.
Den mest uppmuntrande delen av denna studie var att män som åt fet fisk mer än tre gånger i veckan hade en betydande minskning av förekomsten av prostatacancer och den största minskningen av metastaserande cancer. Varje ökning av dagligt intag av ett halvt gram av marina fettsyror var relaterade till en tjugo fyra procent minskning i risken för metastaserande cancer.
Andra studier på laboratoriet möss har också visat klart positiva relationer mellan intag av Omega 3-fettsyror från fiskolja och minska risken för prostatacancer.
Fet och fet fisk som lax, tonfisk och sardiner är rika på Omega 3-fettsyrorna EPA och DHA. Dessa fettsyror är viktiga för god hälsa av människokroppen men kan inte tillverkas av kroppen.
De måste komma från kosten. Fisk är den vanligaste källan till dessa Omega 3-fetter. Deras fördel för män i kampen mot prostatacancer är tydlig.
Bland annat mer fisk eller omega 3 fisk tillskott olja i kosten kan vara ett långsiktigt program mot effekterna av prostatacancer. Där fisken inte är fritt tillgängliga eller där det inte finns någon lust att äta mer fisk då en Omega 3 fiskolja tillskott i kapselform kan ge omega 3 fetter som behövs för en god prostata hälsa. Omega 3 fiskolja tillskott har även visat hälsofördelar för hjärtat och nervsystemet.
Håll din prostata vid god hälsa genom att ta ett Omega 3 tillskott fiskolja regelbundet. Ett sådant program är inte en quick fix, utan en långsiktig investering i god hälsa.

bra att skriva om hundens hälsa, är det bra för mig. fortsätta skriva och glada blogga.
Jag är överens din artikel poäng. Min läsning har visat dina synpunkter för att vara sant, sedan igen, jag har också sett motsatsen från andra artiklar som denna. Har du några idéer för att hitta mer legitima idéer om naturlig hälsa eller relaterade ämnen? Jag skulle definitivt uppskatta det!