Den antitumor Effekt av Omega 3 fiskeolje kosttilskudd på Prostate Cancer

Prostatakreft er en svært reell helserisiko for menn. Om seksten prosent av alle menn i USA vil bli rammet av prostatakreft i løpet av livet, er at en mann ut av hver seks. Av de som rammes av kreft i prostata omtrent sytten prosent vil dø av denne sykdommen, er at en av hver trettiende fem menn i USA.

Vitenskapelige studier har vist at menn som spiser fisk eller bruke fiskeolje kosttilskudd kan redusere disse prosentsatsene og forbedre deres helse outlook. De kan redusere muligheten for prostatakreft og hvor kreft i prostata er diagnostisert de kan redusere veksten av svulster og forlenge livet forventet ved å spise fisk regelmessig eller bruke Omega 3 rik fiskeolje kosttilskudd. En reduksjon av forekomsten av kreft i prostata og metastatisk prostatakreft var forbundet med å spise mer fisk eller bruke fiskeolje kosttilskudd.

Potensialet Forekomsten av prostatakreft er knyttet til flere faktorer, inkludert:

  • Age - Kreft i prostata generelt forekommer hos menn over seksti år.
  • Menn som har arvet en variant av COX-2-genet som gjør dem mer sannsynlig å kontakte kreft i prostata
  • Fedme - Overvekt er en klar faktor som påvirker forekomsten av kreft i prostata
  • African American er mer sannsynlig at kontrakten prostata kreft enn andre grupper

I studien referert til over førtisyvtusen menn ble studert. Ved hjelp av en validert mat frekvens spørreskjema deres inntak ble studert. Studien deretter fulgt opp i ytterligere tolv år. I løpet av denne tiden rundt fem prosent av mennene ble diagnostisert med prostatakreft. Over tjue fire prosent av disse tilfellene var fremskreden kreft i prostata, inkludert elleve prosent som hadde metastatisk prostatakreft.

Det mest oppmuntrende del av denne studien var at menn som spiste fet fisk mer enn tre ganger i uken hatt en betydelig reduksjon i forekomsten av kreft i prostata og den største reduksjonen i metastatisk kreft. Hver økning av det daglige inntaket med et halvt gram av marine fettsyrer var i slekt med en tjue fire prosent reduksjon i risikoen for metastatisk kreft.

Andre studier på laboratoriet mus har også vist klare fordelaktige relasjoner mellom inntak av Omega 3 fettsyrer fra fiskeolje og reduksjon av risiko for prostatakreft.

Fet eller fet fisk som laks, tunfisk og sardiner er rike på Omega 3 fettsyrene EPA og DHA. Disse fettsyrene er viktige for god helse i menneskekroppen, men kan ikke produseres av kroppen.

De må gis fra kostholdet. Fisk er den vanligste kilden til disse Omega 3 fettsyrer. Deres fordel for menn i kampen mot prostatakreft er klar.

Inkludert mer fisk eller Omega 3 fiskeolje tilskudd i kostholdet kan være en langsiktig program mot virkningene av prostatakreft. Hvor fisken ikke er fritt tilgjengelig, eller hvor det ikke er ønske om å spise mer fisk da en Omega 3 fiskeolje supplement i kapselform kan gi Omega 3 fettsyrer er nødvendig for god prostata helse. Omega 3 fiskeolje kosttilskudd også har vist helsemessige fordeler for hjertet og nervesystemet.

Hold prostata i god helse ved å ta en Omega 3 fiskeolje supplement regelmessig. Et slikt program er ikke en rask løsning, men en langsiktig investering i god helse.

3 Responses to "The antitumor Effekt av Omega 3 fiskeolje kosttilskudd på Prostate Cancer"

  • stort å skrive om hundens helse, er det nyttig for meg. holde skriving og lykkelig blogging.

  • Jeg er enig artikkelen poeng. Min lesning har vist dine synspunkter til å være sant, så igjen har jeg også sett det motsatte fra andre artikler som denne. Har du noen ideer for å finne mer legitimt ideer om naturlig helse eller relaterte emner? Jeg ville definitivt sette pris på det!

  • Etter å studere en rekke av blogginnleggene på nettstedet ditt nå, og jeg liker din tilnærming til blogging. Jeg bokmerkede det til min bokmerke nettsted notering og kanskje sjekke igjen snart. Pls sjekk ut hjemmesiden min også, og la meg vite hva du synes.

Legg igjen en kommentar